21 Δεκεμβρίου 2009

Γιατί ο Αϊ Βασίλης δεν υπάρχει....



Καταρχήν, κανένα γνωστό είδος τάρανδου δεν πετά. Παρόλο που υπάρχουν 300.000 είδη ζωντανών οργανισμών που ακόμα δεν έχουν καταχωρηθεί (τα περισσότερα έντομα και μικροοργανισμοί), αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υπάρχει ιπτάμενος τάρανδος, τον οποίο απ` ότι φαίνεται μόνο οΆγιος Βασίλης έχει δει.

Υπάρχουν περίπου 2 δις παιδιά (κάτω των 18) στον κόσμο. Επειδή ο Άγιος Βασίλης προφανώς δεν επισκέπτεται Μουσουλμάνους, Ινδουιστές, Εβραίους και Βουδιστές, ο φόρτος εργασίας τουπεριορίζεται στο 15% του συνολικού 378 εκ.
Σύμφωνα με το διεθνές Γραφείο Καταγραφής Πληθυσμών, με μέσο όρο 3.5 παιδιών ανά σπίτι, έχουμε 91,8 εκ. Σπιτικά. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα καλό παιδί ανά σπίτι που αξίζει να πάρει δώρο σύμφωνα με την Παράδοση.
Ο Άγιος Βασίλης έχει μόλις 31 ώρες για να δουλέψει, κι αυτό χάρη στη διαφορά ώρας και τηνπεριστροφή της γης, θα υποθέσουμε ότι ταξιδεύει από ανατολάς προς δυσμάς (που είναι και το πιο λογικό μιας και τόσα χρόνια κάνει αυτή τη δουλειά) αυτό μας κάνει 822.6 επισκέψεις το δευτερόλεπτο. Δηλαδή, για κάθε χριστιανικό σπίτι με ένα καλό παιδί, ο Άγιος Βασίλης έχει 1/1000στό του δευτερολέπτου να παρκάρει το έλκηθρο, να κατέβει, να πηδήξει από την καμινάδα, να αφήσει τα δώρα στα παπούτσια του καθενός, να βάλει κάποια δώρα κάτω από το δέντρο, να φάει το κομμάτι της πίτας του, να ξανανέβει την καμινάδα, να ξαναμπεί στο έλκηθρο και να φύγει για το επόμενο σπίτι.
Αν υποθέσουμε ότι αυτές οι 91.8 εκατομμύρια επισκέψεις ισαπέχουν μεταξύ τους (χάριν υπολογισμών), μιλάμε για απόσταση 0.78 μιλιά ανά σπίτι, συνολικό ταξίδι 75.5 εκατομμύρια μίλια, και χωρίς να μετράμε τις στάσεις για να κάνει την “ανάγκη” του! Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι το έλκηθρο τρέχει με 650 μιλιά το δευτερόλεπτο, 3.000 φορές την ταχύτητατου ήχου.
Συγκριτικά, το πιο γρήγορο μέσο που φτιάχτηκε από τον άνθρωπο κινείται μόλις με 27.4 μίλια το δευτερόλεπτο ενώ ένας κανονικός τάρανδος μπορεί να τρέξει το πολύ με 15 μίλια την ώρα.
Ααα και κάτι άλλο, το φορτίο στο έλκηθρο είναι άλλο ένα ενδιαφέρον σημείο. Με την προϋπόθεση ότι κάθε παιδάκι θα πάρει ένα πακέτο που ζυγίζει μόλις ένα κιλό, το έλκηθρο κουβαλάει περίπου 321.300 τόνους, χωρίς να μετράμε τον ίδιο τον Άγιο Βασίλη ο οποίος λέγεται ότι είναι και χοντρός. Και δε μετράμε το γεγονός ότι έχει φάει και 91.8 εκ. κομμάτια πίτας. Κανονικά, ένας τάρανδος μπορεί να κουβαλήσει το πολύ 150 κιλά. Ακόμα και αν ο περίφημος ιπτάμενος τάρανδος (βλ. Παρ. #1)μπορούσε να κουβαλήσει 10 φορές περισσότερο βάρος, 8 ή και 9 τάρανδοι σε καμιά περίπτωση δεν φτάνουν. Για την ακρίβεια χρειάζονται 214.200 τάρανδοι.
Αυτό αυξάνει το συνολικό βάρος (και πάλι χωρίς να μετράμε το βάρος του ελκήθρου) σε 353.430 τόνους (4 φορές περισσότερο από το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο στον κόσμο) 353.000 τόνοι που κινούνταιμε 650 μιλιά το δευτερόλεπτο έχουν μια απίστευτη αντίσταση στον αέρα η οποία προκαλεί θερμότητα(όπως στα διαστημόπλοια όταν μπαίνουν στην ατμόσφαιρα της γης).
Το μπροστινό ζευγάρι ταράνδων θα αποσβέσει 14.3 τετράκις εκατομμύρια Joule ενέργειας ανά δευτερόλεπτο. Το καθένα. Με αλλά λόγια, θα εξατμιστούν ακαριαία με εκκωφαντικό θόρυβο, αφήνοντας το ζευγάρι που βρίσκεται από πίσω εκτεθειμένο.
Ολόκληρο το κοπάδι, θα εξατμιστεί μέσα σε 4.26 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Άγιος Βασίλης εν τω μεταξύ, θα πρέπει να αντέχει σε επιτάχυνση 17500.06 φορές μεγαλύτερη της βαρύτητας. Αν ζυγίζει γύρω στα 100 κιλά (και λίγα λέμε) θα γίνει χαλκομανία στο πίσω μέρος του καθίσματός του εξαιτίαςτων 2.107.007κιλών αδράνειας.
Αν ο Άγιος Βασίλης υπήρξε ποτέ, τώρα Δεν υπάρχει πια!
Όχι μου αρέσουν τα Χριστούγεννα…

Γιά την ιστορία πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε οτι τον Άγιο μας τον επέβαλλε η... Coca- Cola!


Η εικόνα του Άγιου Βασίλη, όπως καθιερώθηκε με τον κόκκινο σκούφο, την άσπρη γενειάδα και τα ροδαλά μάγουλα δεν είναι τίποτα άλλο από δημιούργημα διαφήμισης Το 1931, ο καλλιτέχνης Haddon Sundblom εντέλλεται από την εταιρεία Coca Cola να δημιουργήσει τη χριστουγεννιάτικη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας, με πρωταγωνιστή τον Άγιο των Χριστουγέννων, τον Saint Nicholas (Άγιο Νικόλαο). Ο Sundblom είχε, όμως, τη φαεινή ιδέα να προβάλει μια πιο ανθρώπινη, οικεία και ζεστή εικόνα, γι' αυτό αντί της αναπαράστασης της εικόνας του λεπτοκαμωμένου Άγιου Νικόλαου, επέλεξε ένα φίλο του για... μοντέλο και συγκεκριμένα, τον Lou Prentice, ένα συνταξιούχο πωλητή, ο οποίος ήταν ψηλός και... κοιλαράς. Έκανε, λοιπόν, τον Santa Claus κατ΄ εικόνα και καθ' ομοίωσιν του φίλου του Lou. Δηλαδή, υπέρβαρο, με ροδοκόκκινα μάγουλα και λευκή γενειάδα, ενώ τον έντυσε με κόκκινο κουστούμι και σκούφο, τα χρώματα δηλαδή της Coca Cola.

Τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Lou Prentice πεθαίνει και ο Haddon Sundblom χρησιμοποιεί τον εαυτό του πλέον ως μοντέλο για να προσθέσει στη μορφή του Santa κι άλλα στοιχεία. Η καμπάνια της Coca Cola είχε τεράστια επιτυχία. Έκανε το γύρο του κόσμου και η εικόνα του Santa Claus καθιερώθηκε ως σήμερα, 75 χρόνια μετά τη δημιουργία του, με τη μορφή του Lou Prentice και του Haddon Sundblom. Σε κάθε χώρα, η μορφή αυτή ταυτίστηκε με τον Άγιο που γιορτάζεται κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Στη χώρα μας, ταυτίστηκε με τον Άγιο Βασίλη, ή καλύτερα, τον Μέγα Βασίλειο, ο οποίος γιορτάζει την 1η Ιανουαρίου.

ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ



Αρχειο αναρτησεων

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...