5 Δεκεμβρίου 2010

Πρωτότυπες μορφές αγώνα των φοιτητών στην Ιταλία



Η δυναμική του κινήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ιταλία σάρωσε τις τελευταίες εβδομάδες την χώρα και πέρασε με θεαματικό τρόπο τα σύνορά της. Αμφισβητώντας την μετάλλαξη του πανεπιστημίου σε επιχείρηση και τοποθετόντας το δικαίωμα στη γνώση και τον πολιτισμό, αλλά και το δικαίωμα στο εργασιακό τους μέλλον στο επίκεντρο των διεκδικήσεών τους, οι φοιτητές σχεδόν καθημερινά έκαναν την εμφάνισή τους με κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις της Ιταλίας. Ξεκινόντας από καταλήψεις πανεπιστημίων και συγκλήτων, δημιούργησαν κέντρα αγώνα και συνεχούς διαλόγου, εμβάθυνσης της πραγματικής δημοκρατίας μέσω των συνελεύσεων τους, πανεθνικού συντονισμού των συνελεύσεων με αιρετούς και ανακλητούς εκπροσώπους, και επεξεργασίας τόσο της πολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας που διαμορφώνει το σημερινό πανεπιστήμιο, αλλά επίσης κέντρ αδιαμόρφωσης μιας άλλης πρότασης για το πανεπιστήμιο που θέλουν.

Ο εσωτερικός αυτός δημιουργικός πυρετός πήρε μορφή με κινητοποιήσεις που αμφισβήτησαν την εικόνα “καρτ-ποστάλ” της τουριστικής Ιταλίας. Οι πανιταλικές πορείες και οι αποκλεισμοί των ιστορικών κέντρων πόλεων όπως η Ρώμη, η Βενετία, η Σιένα, η Πίζα κ.α. ήταν η αρχή. Ακολούθησαν οι περίφημες πια καταλήψεις των ιταλικών μνημείων, με τους φοιτητές να μετατρέπονται στους “λέοντες” της εκπαίδευσης στην αρένα του Κολοσσαίου, να καταλαμβάνουν τον πύργο της Πίζας φωνάζοντας το “όχι στη μεταρρύθμιση” από την κορυφή του, να σηκώνουν πανό στην Βασιλική του Αγίου Μάρκου στην Βενετία τονίζοντας την αντίφαση της υποβάθμισης της εκπαίδευσης στη χώρα που έφερε την Αναγέννηση. “Ο πολιτισμός μας σας φέρνει φόβο” ήταν το σύνθημα που συμπύκνωσε την σύνδεση του πανεπιστημιού με την πανανθρώπινη γνώση και χειραφέτηση.




Οι ασπίδες γράφουν: Q - Luther Blisset, Το νησί του Αρτούρο - Μοράντε, O Γυμνός Ήλιος - Ασίμοφ, Μόμπυ Ντίκ - Μεβιλ, Satyricon - Petronius, Πολιτεία - Πλάτωνος

Ταυτόχρονα εντύπωση (που αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα στις Ιταλικές εφημερίδες) προκάλεσε το επονομαζόμενο “Μπλοκ του βιβλίου”. Κρατώντας ασπίδες όπου αναγράφονται τίτλοι βιβλίων, απο την Πολιτεία του Πλάτωνα και το Δεκαήμερο του Βοκάκιου, ως τον Δον Κιχώτη του Θερβάντες και το Q (Εκκλησιαστή) της συγγραφικής κολεκτίβας Luther Blisset, οι φοιτητές προσπαθησαν να σπάσουν τις αστυνομικές κόκκινες ζώνες και να φτάσουν στο κοινοβούλιο της Ρώμης, συμπυκνώνοντας σε μια κίνηση την ουσία του αγώνα τους. Την υπεράσπιση του ανθρώπινου πολιτισμού απέναντι στη βαρβαρότητα ενός συστήματος που τους υποτιμάει.

Οι κινητοποιήσεις βγήκαν από τα σύνορα της χώρας, φτάσαν μέχρι το CERN, όπου Ιταλοί ερευνητές, σε αλληλεγγύη με το εκπαιδευτικό κίνημα, κατέλαβαν την ταράτσα του ερευνητικού κέντρου. «Για την επιστημονική έρευνα», έγραψαν οι Ιταλοί ερευνητές του CERN, «η αυταπάρνηση δεν φθάνει. Απαιτούνται οι ενδεδειγμένες χρηματοδοτήσεις και τριτοβάθμιο σύστημα εκπαίδευσης δημόσιο και δωρεάν»


sxoliastes xwris synora

Αρχειο αναρτησεων

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...