ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΜΕ ΟΜΗΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Ναύπλιο, 20-5-2011
Μήνυμα εθνικής συστράτευσης σε κάθε δημιουργική δύναμη της χώρας απηύθυνε από το Ναύπλιο ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. «Θα κάνουμε αυτό που πρέπει για να σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της! Η μάχη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μπορούμε να καταφέρουμε πολλά μαζί κι αυτό δεν αφορά μόνο τα πολιτικά κόμματα αλλά κάθε δημιουργική δύναμη της χώρας μας και κάθε πολίτη που πρέπει να απαιτεί να γίνονται τα πράγματα διαφορετικά. Είναι καθολική απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών να σώσουμε την χώρα και να αλλάξουμε την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Και ενώ ο εργαζόμενος λαός μας βρίσκεται προ των πυλών της μεγαλύτερης ιστορικά αφαίρεσης δικαιωμάτων με την εγκαθίδρυση εργασιακής κόλασης και η περιουσία της κοινωνίας οδεύει προς την αγκαλιά ελληνικού και ξένου κεφαλαίου με πρόσχημα την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων που δημιούργησε η προηγούμενη περίοδος καπιταλιστικής ανάπτυξης, νομίζουμε ότι είμαστε σε θέση να κρίνουμε και να εκτιμήσουμε. Τώρα πια η ίδια η εμπειρία καταρρίπτει το μύθο ότι η ιδιωτικοποίηση θα φέρει εξυγίανση και νοικοκύρεμα. Η καραμέλα κεντροδεξιών και κεντροαριστερών που απαιτούν Λιγότερο Κράτος, αντιμετώπιση της Φοροδιαφυγής, Μέτρα Εξυγίανσης της Οικονομίας και Απελευθέρωση της Επιχειρηματικής δράσης, βρίσκουν την ιδανικότερη πραγμάτωση τους στα πολλάκις ιδιωτικοποιημένα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων σήμαινε ότι το κράτος και συγκεκριμένα οι Ένοπλες Δυνάμεις θα ήταν ο αποκλειστικός τους πελάτης! Εργολαβία των κρατικών προμηθειών και Ιδιωτικοποίηση πάνε χέρι χέρι!Επιπλέον, κάθε επιχείρηση ιδιωτικοποίησης ήταν συνδεδεμένη με τις παραγγελίες νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων, με αδιαφανείς και περίεργες διαδικασίες, όπου μίζες εκατομμυρίων ευρώ κατέληγαν σε κυβερνητικά στελέχη και στα κόμματα εξουσίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Άρα Ιδιωτικοποίηση σημαίνει Διαπλοκή, Διαφθορά!
Για να περάσουν τα ναυπηγεία στον έλεγχο του Σάφα και στο ύποπτο επιχειρηματικό του σχήμα που εμπεριέχει γερμανικά και αραβικά οικονομικά συμφέροντα, έπρεπε να σβηστούν παρανόμως (φορολογική ενημερότητα έβγαλαν Παρασκευή απόγευμα) τεράστιες φορολογικές παραβάσεις και πρόστιμα του ΣΔΟΕ πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Βεβαίως, κάθε ξεπούλημα συνοδεύτηκε από τα υποκριτικά λόγια των υπουργών των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, αλλά και των γραφειοκρατών συνδικαλιστών των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, για την τύχη των εργαζομένων και την αγωνία τους να διασώσουν τις θέσεις εργασίας.
Όμως, ο καλόπιστος ακροατής των λόγων του πρωθυπουργού και ο υπομονετικός πολίτης απέναντι στους τεχνοκράτες του ΔΝΤ και της Ε.Ε. θα πίστευε τις υποσχέσεις ότι όλα αυτά αποτελούν Παρελθόν. Στην πραγματικότητα τα ίδια κόμματα, τα ίδια πρόσωπα που συμμετείχαν στα παλιότερα ΚΥΣΕΑ και φέρουν μέρος της ευθύνης, ουσιαστικά επελαύνουν εναντίον της κοινωνίας εφαρμόζοντας σκληρές αντεργατικές πολιτικές με στόχο την εκτίναξη του ποσοστού κέρδους των επιχειρηματιών και μια ιστορικού βάθους ανατροπή του συσχετισμού δύναμης εις βάρος των δυνάμεων της εργασίας.
Έχει δίκιο όταν λέει ο Γ.Παπανδρέου και ο Ε.Βενιζέλος ότι είναι σε πόλεμο. Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ, Μπακογιάννη, εργοδότες, καναλάρχες,-εκδότες, ΔΝΤ και Ε.Ε., Μας κήρυξαν τον πόλεμο! Αυτοί που δημιούργησαν το χρέος και τα ελλείμματα υπηρετώντας τα συμφέροντα του κόσμου του πλούτου, δεν κρίνονται γιατί δεν είναι άξιοι να δώσουν λύση, αλλά γιατί χαράσσουν τους νέους δρόμους κερδοφορίας επιβάλλοντας εργασιακές σχέσειςmade in CHINA, πετώντας στην εκατοντάδες χιλιάδες νέους, ωθώντας στην αυτοκτονία, δημιουργώντας μια κοινωνία ζούγκλας.
Ας δούμε που κατέληξε το σχέδιο Ευ.Βενιζέλου να «σώσει» τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Πήρε ένα προβληματικό και πανάκριβο υποβρύχιο, το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, που τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια ιδρώνουν να αποδείξουν ότι είναι «ο κυρίαρχος του Αιγαίου», προχωρώντας σε νέες παραγγελίες συνολικά 2 δις ευρώ. Πληρώνει συνεχώς προκαταβολές εκατομμυρίων ευρώ για υποβρύχια που μένουν στα χαρτιά. Και ξαφνικά η Γερμανική πολυεθνική HDW καταγγέλλει τις συμβάσεις ΠΟΣΕΙΔΩΝ και ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ που είχε με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά του Ισκαντάρ Σάφα, και τα 400.000.000 ευρώ που έχουν καταβληθεί έως τις 15 Μαΐου είναι αμφίβολο αν θα επιστραφούν! Σημειώνουμε:
•Για τον μεν ΠΟΣΕΙΔΩΝ, που αφορά στον εκσυγχρονισμό ενός υποβρυχίου 209, του ΩΚΕΑΝΟΣ, έχουν πληρωθεί 272.000.000.
•Για τη σύμβαση ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ με την οποία προβλεπόταν η ναυπήγηση ακόμη δύο υποβρυχίων τύπου 214,όπως οΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, έχουν καταβληθεί 128.000.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Onalert είναι σχεδόν αδύνατον να επιστραφούν έστω και ένα ευρώ, αφού “Οι εγγυητικές που υπάρχουν είναι εταιρικές και δεν διασφαλίζουν ουσιαστικά επιστροφές χρημάτων”!
Όμως η απώλεια των 400 εκατ. ευρώ είναι η μια πτυχή του πλάνου ιδιωτικοποίησης Βενιζέλου-Σάφα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν για “Σφαγή” στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς οι διαρροές θέλουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΥΠΕΘΑ-Σάφα να αφορούν τη δρομολόγηση απολύσεων 350 έως 900 εργαζόμενων από τους 1200, με πρόσχημα ότι η ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Λιβύη ματαίωσε τις παραγγελίες του καθεστώτος Καντάφι, άρα «το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, έχει απομείνει χωρίς ουσιαστικό έργο». Μετά από τη καταγγελία της σύμβασης για τα δύο νέα υποβρύχια 214 και τον εκσυγχρονισμό ενός παλαιότερου 209, από τους Γερμανούς της HDW, το μόνο που έχει απομείνει είναι η ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων 214.
Εμείς έγκαιρα είχαμε τονίσει ότι το επόμενο βήμα, μετά την χαριστική μεταβίβαση της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Σάφα θα είναι η δραματική μείωση του προσωπικού, πρακτική που ακολουθείται σε όλες τις ιδιωτικοποιήσεις. Σήμερα, αρκετοί υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΘΑ διαρρέουν ότι οι δραματικές περικοπές στο προσωπικό βρίσκονταν από την πρώτη στιγμή στους σχεδιασμούς του Σάφα. Παράλληλα, η ομηρεία των εργαζομένων χρησιμοποιείται για να διεκδικηθεί το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ του ελληνικού στόλου και μερίδιο από την κατασκευή των νέων φρεγατών. Η σωτηρία των θέσεων εργασίας θα προβληθεί ξανά για να εξασφαλίσει ο ιδιώτης ένα πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο ενδιαφέρον επικαλείται η κυβέρνηση σε συνδυασμό με τη προβολή των «εθνικών κινδύνων», για να δικαιολογήσει τις νέες πολεμικές δαπάνες που θα καταλήξουν σε Έλληνες και ξένους βιομήχανους και εμπόρους του ολέθρου, πραγματική πρόκληση για την κοινωνία καθώς ταυτόχρονα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία αξίας 50 δις ευρώ.
Δε μπορούμε όμως να μην δούμε με έκπληξη τα όσα καταμαρτυρεί η σχετική, με την αποχώρηση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp, κατασκευάστριας των ελληνικών υποβρυχίων, αρθρογραφία.
Εύλογα τα ερωτήματα καθώς οι «εθνικές ανάγκες» μοιάζουν με ασανσέρ. Όσο απόλυτες παρουσιάζονται προκειμένου να απαιτήσουν οι κυβερνήσεις θυσίες από τους εργαζόμενους-φορολογούμενους, τόσο φαντάζουν σχετικές και διαπραγματεύσιμες στα παζάρια με τις πολυεθνικές του ολέθρου και τις ξένες κυβερνήσεις, αποκαλύπτοντας ότι «η Εθνική Άμυνα και τα Εθνικά Ιδεώδη» αποτελούν προκάλυμμα για μεγάλες μπίζνες.
Επομένως: γιατί και πως αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός παμπάλαιων υποβρυχίων, που και πανάκριβος ήταν και αφορούσε μονάδες του στόλου που λόγω γήρανσης σύντομα θα αποσύρονταν; Με ποιο σκεπτικό αποφασίστηκε η αγορά των συγκεκριμένων νέων υποβρυχίων, η ποσότητα αυτών, για να καταλήξει τελικά το Πολεμικό Ναυτικό σε εκ νέου αναθεώρηση του αριθμού τους;
Νομίζουμε ότι τα όσα καταγράφει ο δημοσιογράφος Γ.Τσακίρης στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, αξίζει να μας προβληματίσουν. “Η αρχική σύμβαση «Ποσειδών» προέβλεπε την ανακατασκευή τριών παλαιού τύπου υποβρυχίων, αλλά στην πορεία το υπουργείου Εθνικής Άμυνας διαπίστωσε ότι το κόστος ήταν τόσο υψηλό που θα μπορούσε με τα ίδια χρήματα να ανακατασκευάσει ένα και να αγοράσει δύο καινούργια.
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της HDW (θυγατρική της Thyssen) ενημέρωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η εταιρεία του κατήγγειλε τη σύμβαση υπερκατασκευής που είχε συνάψει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για το πρόγραμμα «Ποσειδών» που περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων.
Κατόπιν αυτού το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα κατασκευάσει έξι υποβρύχια αλλά τέσσερα, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα. Δηλαδή, αν τελικά δεν χρειαζόταν έξι, γιατί τα παραγγείλαμε και αν τα χρειαζόταν, πώς θα καλυφθεί σήμερα το κενό των δύο.
Σχετικά με τα χρήματα που έχουν πληρωθεί για το πρόγραμμα «Ποσειδών», σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γίνεται προσπάθεια να μεταφερθούν στο πρόγραμμα «Αρχιμήδης» που αφορά την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων, ένα στη Γερμανία (και είναι αυτό που έγερνε), και άλλων τριών στην Ελλάδα. Πηγές των ναυπηγείων όμως έλεγαν ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν συμφωνήσει η «Abu Dhabi Mar» και εφόσον τα χρήματα που της έχουν πληρωθεί δεν τα έχει πληρώσει και αυτή με τη σειρά της στους υποκατασκευαστές. Οι ίδιες πηγές υποστήριξαν ότι, αν τελικά δεν είναι εφικτή η μεταφορά των χρημάτων από το ένα πρόγραμμα στο άλλο, τότε θα χαθεί ένα τεράστιο ποσό εκατοντάδων εκατομμυρίων. Αυτό διότι τα τελευταία χρόνια όλες οι πληρωμές από το ελληνικό υπουργείο Άμυνας προς τα ναυπηγεία είχαν αιτιολογία το πρόγραμμα «Ποσειδών»”.
Το συγκλονιστικό όμως είναι ότι τα συγκεκριμένα υποβρύχια κατασκευάστηκαν κατά τα πρότυπα του «Παπανικολής» και παρότι είναι στο τελικό στάδιο κατασκευής δεν έχουν γίνει οι διορθωτικές παρεμβάσεις που έγιναν στο πρωτότυπο όταν διαπιστώθηκε ότι «γέρνει»!!!
ΠΟΙΑ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει την αντεργατική πολιτική και θα επαναλάβει το παράδειγμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παντού. Στην εποχή του Κοινοβουλευτικού Ολοκληρωτισμού «Δίκιο είναι το Δίκιο του Επιχειρηματία». Και περιφρουρείται με κάθε τρόπο!
Αξίζει όμως να δούμε τους χειρισμούς του ΥΠΕΘΑ Ευ.Βενιζέλου, αρχιτέκτονα της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο Σάφα. Θέλοντας να καλύψει τις πολιτικές του ευθύνες και να αποπροσανατολίσει από τον στρατηγικό στόχο των ιδιωτικοποιήσεων, σε σχετική του ανακοίνωση αποκαλύπτει μερίδιο της ευθύνης: «η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με πράξεις ή παραλείψεις του ελληνικού Δημοσίου, αλλά οφείλεται σε σοβαρές διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ της σημερινής ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ (Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar) και της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, όχι μόνον για τα ζητήματα που αφορούν τα ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και γενικότερα την ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών στη Γερμανία».
Είχε προηγηθεί δήλωση του Ευ.Βενιζέλου που ξεκαθάριζε ότι «το ελληνικό Δημόσιο αντιλαμβάνεται πως για την επιβίωση των ΕΝΑΕ δεν αρκούν οι παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθούν και παραγγελίες από Πολεμικά Ναυτικά άλλων χωρών, δεδομένου ότι για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια (15), τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να αναλάβουν εμπορικού χαρακτήρα εργασίες, σύμφωνα με τη γνωστή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της οποίας, βεβαίως, απαιτούνται διευκρινίσεις». Ταυτόχρονα, αποκαλύπτεται τελείως ανεδαφική και μακριά από την πραγματικότητα η απαίτηση της Αριστεράς για Εθνική Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση ενταγμένη στις ανάγκες της εθνικής άμυνας, αφού μιλάμε για πολεμική βιομηχανία ενταγμένη σε παγκόσμιους πολεμικούς σχεδιασμούς, που διεκδικεί μερίδιο από τη διεθνή σφαγή και το αίμα των λαών που δολοφονούνται για να επιβληθεί η ιμπεριαλιστική-καπιταλιστική κυριαρχία. Επί της ουσίας πρόκειται για μια ακόμη «εθνική πρόταση» ενταγμένη στους σχεδιασμούς του αστικού κατεστημένου και επιδιώκει την εξυπηρέτηση των κρατικών συμφερόντων.
Το γελοίο του πράγματος είναι ότι ο ίδιος ο Ευ.Βενιζέλος, προκειμένου να ιδιωτικοποιήσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όχι μόνο δεσμεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μετατροπή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποκλειστικά σε Πολεμική Βιομηχανία, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για δική του ιδέα.
Τέλος, το παρακάτω ανυπόγραφο αρθράκι σε εφημερίδα γνωστού συγκροτήματος είναι αποκαλυπτικό του πως λειτουργούν τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια, του πως επιχειρούν να ωραιοποιήσουν καταστάσεις προστατεύοντας το πολιτικό προφίλ του ενδιαφερόμενου αρεστού τους πολιτικού, θολώνοντας τα νερά, διαχέοντας κούφιες υποσχέσεις: «Πρόθεση της Αθήνας να παρέμβει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την απαγόρευση που έχει επιβληθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μην κατασκευάζουν εμπορικά πλοία διαφαίνεται από τοποθετήσεις του υπουργού Άμυνας Ευ.Βενιζέλου, μετά την καταγγελία της σύμβασης ναυπήγησης στην Ελλάδα των δύο νέων υποβρυχίων που έκαναν οι Γερμανοί»!
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ
Θεωρούμε ότι πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα μεγάλοι και μαχητικοί εργατικοί αγώνες ενάντια στα μνημόνια και την αντεργατική πολιτική. Δεν αναγνωρίζουμε κανένα χρέος και έλλειμμα. Δεν Πληρώνουμε ούτε ένα ευρώ.
Μας κλέβατε και μας κλέβεται την υπεραξία που καθημερινά παράγουμε. Μας φορτώνεται άμεσους και έμμεσους φόρους και δημοτικά τέλη. Μεταβιβάσατε σε «Έλληνες και ξένους παίχτες του Χρηματιστηρίου» τα λεφτά των Ασφαλιστικών Ταμείων και των Συντάξεων μας. Φέρτε πίσω τα Κλεμμένα.
Όχι μόνο θα αγωνιστούμε για να Μπλοκάρουμε τις νέες Ιδιωτικοποιήσεις και τους Πολεμικούς Εξοπλισμούς, αλλά απαιτούμε την άμεση Κοινωνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων.
Τα Ναυπηγεία είναι Κοινωνική περιουσία. Μόνη λύση η λειτουργία τους κάτω από εργατικό έλεγχο και για ειρηνικούς σκοπούς.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437 diktiospartakos.blogspot.com
http://denplirono.wordpress.com/2011/05/23/%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%BA/
ΜΕ ΟΜΗΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Ναύπλιο, 20-5-2011
Μήνυμα εθνικής συστράτευσης σε κάθε δημιουργική δύναμη της χώρας απηύθυνε από το Ναύπλιο ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. «Θα κάνουμε αυτό που πρέπει για να σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της! Η μάχη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μπορούμε να καταφέρουμε πολλά μαζί κι αυτό δεν αφορά μόνο τα πολιτικά κόμματα αλλά κάθε δημιουργική δύναμη της χώρας μας και κάθε πολίτη που πρέπει να απαιτεί να γίνονται τα πράγματα διαφορετικά. Είναι καθολική απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών να σώσουμε την χώρα και να αλλάξουμε την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Και ενώ ο εργαζόμενος λαός μας βρίσκεται προ των πυλών της μεγαλύτερης ιστορικά αφαίρεσης δικαιωμάτων με την εγκαθίδρυση εργασιακής κόλασης και η περιουσία της κοινωνίας οδεύει προς την αγκαλιά ελληνικού και ξένου κεφαλαίου με πρόσχημα την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων που δημιούργησε η προηγούμενη περίοδος καπιταλιστικής ανάπτυξης, νομίζουμε ότι είμαστε σε θέση να κρίνουμε και να εκτιμήσουμε. Τώρα πια η ίδια η εμπειρία καταρρίπτει το μύθο ότι η ιδιωτικοποίηση θα φέρει εξυγίανση και νοικοκύρεμα. Η καραμέλα κεντροδεξιών και κεντροαριστερών που απαιτούν Λιγότερο Κράτος, αντιμετώπιση της Φοροδιαφυγής, Μέτρα Εξυγίανσης της Οικονομίας και Απελευθέρωση της Επιχειρηματικής δράσης, βρίσκουν την ιδανικότερη πραγμάτωση τους στα πολλάκις ιδιωτικοποιημένα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων σήμαινε ότι το κράτος και συγκεκριμένα οι Ένοπλες Δυνάμεις θα ήταν ο αποκλειστικός τους πελάτης! Εργολαβία των κρατικών προμηθειών και Ιδιωτικοποίηση πάνε χέρι χέρι!Επιπλέον, κάθε επιχείρηση ιδιωτικοποίησης ήταν συνδεδεμένη με τις παραγγελίες νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων, με αδιαφανείς και περίεργες διαδικασίες, όπου μίζες εκατομμυρίων ευρώ κατέληγαν σε κυβερνητικά στελέχη και στα κόμματα εξουσίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Άρα Ιδιωτικοποίηση σημαίνει Διαπλοκή, Διαφθορά!
Για να περάσουν τα ναυπηγεία στον έλεγχο του Σάφα και στο ύποπτο επιχειρηματικό του σχήμα που εμπεριέχει γερμανικά και αραβικά οικονομικά συμφέροντα, έπρεπε να σβηστούν παρανόμως (φορολογική ενημερότητα έβγαλαν Παρασκευή απόγευμα) τεράστιες φορολογικές παραβάσεις και πρόστιμα του ΣΔΟΕ πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Βεβαίως, κάθε ξεπούλημα συνοδεύτηκε από τα υποκριτικά λόγια των υπουργών των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, αλλά και των γραφειοκρατών συνδικαλιστών των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, για την τύχη των εργαζομένων και την αγωνία τους να διασώσουν τις θέσεις εργασίας.
Όμως, ο καλόπιστος ακροατής των λόγων του πρωθυπουργού και ο υπομονετικός πολίτης απέναντι στους τεχνοκράτες του ΔΝΤ και της Ε.Ε. θα πίστευε τις υποσχέσεις ότι όλα αυτά αποτελούν Παρελθόν. Στην πραγματικότητα τα ίδια κόμματα, τα ίδια πρόσωπα που συμμετείχαν στα παλιότερα ΚΥΣΕΑ και φέρουν μέρος της ευθύνης, ουσιαστικά επελαύνουν εναντίον της κοινωνίας εφαρμόζοντας σκληρές αντεργατικές πολιτικές με στόχο την εκτίναξη του ποσοστού κέρδους των επιχειρηματιών και μια ιστορικού βάθους ανατροπή του συσχετισμού δύναμης εις βάρος των δυνάμεων της εργασίας.
Έχει δίκιο όταν λέει ο Γ.Παπανδρέου και ο Ε.Βενιζέλος ότι είναι σε πόλεμο. Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ, Μπακογιάννη, εργοδότες, καναλάρχες,-εκδότες, ΔΝΤ και Ε.Ε., Μας κήρυξαν τον πόλεμο! Αυτοί που δημιούργησαν το χρέος και τα ελλείμματα υπηρετώντας τα συμφέροντα του κόσμου του πλούτου, δεν κρίνονται γιατί δεν είναι άξιοι να δώσουν λύση, αλλά γιατί χαράσσουν τους νέους δρόμους κερδοφορίας επιβάλλοντας εργασιακές σχέσειςmade in CHINA, πετώντας στην εκατοντάδες χιλιάδες νέους, ωθώντας στην αυτοκτονία, δημιουργώντας μια κοινωνία ζούγκλας.
Ας δούμε που κατέληξε το σχέδιο Ευ.Βενιζέλου να «σώσει» τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Πήρε ένα προβληματικό και πανάκριβο υποβρύχιο, το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, που τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια ιδρώνουν να αποδείξουν ότι είναι «ο κυρίαρχος του Αιγαίου», προχωρώντας σε νέες παραγγελίες συνολικά 2 δις ευρώ. Πληρώνει συνεχώς προκαταβολές εκατομμυρίων ευρώ για υποβρύχια που μένουν στα χαρτιά. Και ξαφνικά η Γερμανική πολυεθνική HDW καταγγέλλει τις συμβάσεις ΠΟΣΕΙΔΩΝ και ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ που είχε με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά του Ισκαντάρ Σάφα, και τα 400.000.000 ευρώ που έχουν καταβληθεί έως τις 15 Μαΐου είναι αμφίβολο αν θα επιστραφούν! Σημειώνουμε:
•Για τον μεν ΠΟΣΕΙΔΩΝ, που αφορά στον εκσυγχρονισμό ενός υποβρυχίου 209, του ΩΚΕΑΝΟΣ, έχουν πληρωθεί 272.000.000.
•Για τη σύμβαση ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ με την οποία προβλεπόταν η ναυπήγηση ακόμη δύο υποβρυχίων τύπου 214,όπως οΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, έχουν καταβληθεί 128.000.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Onalert είναι σχεδόν αδύνατον να επιστραφούν έστω και ένα ευρώ, αφού “Οι εγγυητικές που υπάρχουν είναι εταιρικές και δεν διασφαλίζουν ουσιαστικά επιστροφές χρημάτων”!
Όμως η απώλεια των 400 εκατ. ευρώ είναι η μια πτυχή του πλάνου ιδιωτικοποίησης Βενιζέλου-Σάφα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν για “Σφαγή” στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς οι διαρροές θέλουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΥΠΕΘΑ-Σάφα να αφορούν τη δρομολόγηση απολύσεων 350 έως 900 εργαζόμενων από τους 1200, με πρόσχημα ότι η ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Λιβύη ματαίωσε τις παραγγελίες του καθεστώτος Καντάφι, άρα «το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, έχει απομείνει χωρίς ουσιαστικό έργο». Μετά από τη καταγγελία της σύμβασης για τα δύο νέα υποβρύχια 214 και τον εκσυγχρονισμό ενός παλαιότερου 209, από τους Γερμανούς της HDW, το μόνο που έχει απομείνει είναι η ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων 214.
Εμείς έγκαιρα είχαμε τονίσει ότι το επόμενο βήμα, μετά την χαριστική μεταβίβαση της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Σάφα θα είναι η δραματική μείωση του προσωπικού, πρακτική που ακολουθείται σε όλες τις ιδιωτικοποιήσεις. Σήμερα, αρκετοί υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΘΑ διαρρέουν ότι οι δραματικές περικοπές στο προσωπικό βρίσκονταν από την πρώτη στιγμή στους σχεδιασμούς του Σάφα. Παράλληλα, η ομηρεία των εργαζομένων χρησιμοποιείται για να διεκδικηθεί το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ του ελληνικού στόλου και μερίδιο από την κατασκευή των νέων φρεγατών. Η σωτηρία των θέσεων εργασίας θα προβληθεί ξανά για να εξασφαλίσει ο ιδιώτης ένα πρόγραμμα 400 εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο ενδιαφέρον επικαλείται η κυβέρνηση σε συνδυασμό με τη προβολή των «εθνικών κινδύνων», για να δικαιολογήσει τις νέες πολεμικές δαπάνες που θα καταλήξουν σε Έλληνες και ξένους βιομήχανους και εμπόρους του ολέθρου, πραγματική πρόκληση για την κοινωνία καθώς ταυτόχρονα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία αξίας 50 δις ευρώ.
Δε μπορούμε όμως να μην δούμε με έκπληξη τα όσα καταμαρτυρεί η σχετική, με την αποχώρηση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp, κατασκευάστριας των ελληνικών υποβρυχίων, αρθρογραφία.
Εύλογα τα ερωτήματα καθώς οι «εθνικές ανάγκες» μοιάζουν με ασανσέρ. Όσο απόλυτες παρουσιάζονται προκειμένου να απαιτήσουν οι κυβερνήσεις θυσίες από τους εργαζόμενους-φορολογούμενους, τόσο φαντάζουν σχετικές και διαπραγματεύσιμες στα παζάρια με τις πολυεθνικές του ολέθρου και τις ξένες κυβερνήσεις, αποκαλύπτοντας ότι «η Εθνική Άμυνα και τα Εθνικά Ιδεώδη» αποτελούν προκάλυμμα για μεγάλες μπίζνες.
Επομένως: γιατί και πως αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός παμπάλαιων υποβρυχίων, που και πανάκριβος ήταν και αφορούσε μονάδες του στόλου που λόγω γήρανσης σύντομα θα αποσύρονταν; Με ποιο σκεπτικό αποφασίστηκε η αγορά των συγκεκριμένων νέων υποβρυχίων, η ποσότητα αυτών, για να καταλήξει τελικά το Πολεμικό Ναυτικό σε εκ νέου αναθεώρηση του αριθμού τους;
Νομίζουμε ότι τα όσα καταγράφει ο δημοσιογράφος Γ.Τσακίρης στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, αξίζει να μας προβληματίσουν. “Η αρχική σύμβαση «Ποσειδών» προέβλεπε την ανακατασκευή τριών παλαιού τύπου υποβρυχίων, αλλά στην πορεία το υπουργείου Εθνικής Άμυνας διαπίστωσε ότι το κόστος ήταν τόσο υψηλό που θα μπορούσε με τα ίδια χρήματα να ανακατασκευάσει ένα και να αγοράσει δύο καινούργια.
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της HDW (θυγατρική της Thyssen) ενημέρωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η εταιρεία του κατήγγειλε τη σύμβαση υπερκατασκευής που είχε συνάψει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για το πρόγραμμα «Ποσειδών» που περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων.
Κατόπιν αυτού το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα κατασκευάσει έξι υποβρύχια αλλά τέσσερα, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα. Δηλαδή, αν τελικά δεν χρειαζόταν έξι, γιατί τα παραγγείλαμε και αν τα χρειαζόταν, πώς θα καλυφθεί σήμερα το κενό των δύο.
Σχετικά με τα χρήματα που έχουν πληρωθεί για το πρόγραμμα «Ποσειδών», σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γίνεται προσπάθεια να μεταφερθούν στο πρόγραμμα «Αρχιμήδης» που αφορά την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων, ένα στη Γερμανία (και είναι αυτό που έγερνε), και άλλων τριών στην Ελλάδα. Πηγές των ναυπηγείων όμως έλεγαν ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν συμφωνήσει η «Abu Dhabi Mar» και εφόσον τα χρήματα που της έχουν πληρωθεί δεν τα έχει πληρώσει και αυτή με τη σειρά της στους υποκατασκευαστές. Οι ίδιες πηγές υποστήριξαν ότι, αν τελικά δεν είναι εφικτή η μεταφορά των χρημάτων από το ένα πρόγραμμα στο άλλο, τότε θα χαθεί ένα τεράστιο ποσό εκατοντάδων εκατομμυρίων. Αυτό διότι τα τελευταία χρόνια όλες οι πληρωμές από το ελληνικό υπουργείο Άμυνας προς τα ναυπηγεία είχαν αιτιολογία το πρόγραμμα «Ποσειδών»”.
Το συγκλονιστικό όμως είναι ότι τα συγκεκριμένα υποβρύχια κατασκευάστηκαν κατά τα πρότυπα του «Παπανικολής» και παρότι είναι στο τελικό στάδιο κατασκευής δεν έχουν γίνει οι διορθωτικές παρεμβάσεις που έγιναν στο πρωτότυπο όταν διαπιστώθηκε ότι «γέρνει»!!!
ΠΟΙΑ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει την αντεργατική πολιτική και θα επαναλάβει το παράδειγμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παντού. Στην εποχή του Κοινοβουλευτικού Ολοκληρωτισμού «Δίκιο είναι το Δίκιο του Επιχειρηματία». Και περιφρουρείται με κάθε τρόπο!
Αξίζει όμως να δούμε τους χειρισμούς του ΥΠΕΘΑ Ευ.Βενιζέλου, αρχιτέκτονα της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο Σάφα. Θέλοντας να καλύψει τις πολιτικές του ευθύνες και να αποπροσανατολίσει από τον στρατηγικό στόχο των ιδιωτικοποιήσεων, σε σχετική του ανακοίνωση αποκαλύπτει μερίδιο της ευθύνης: «η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με πράξεις ή παραλείψεις του ελληνικού Δημοσίου, αλλά οφείλεται σε σοβαρές διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ της σημερινής ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ (Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar) και της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, όχι μόνον για τα ζητήματα που αφορούν τα ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και γενικότερα την ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών στη Γερμανία».
Είχε προηγηθεί δήλωση του Ευ.Βενιζέλου που ξεκαθάριζε ότι «το ελληνικό Δημόσιο αντιλαμβάνεται πως για την επιβίωση των ΕΝΑΕ δεν αρκούν οι παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθούν και παραγγελίες από Πολεμικά Ναυτικά άλλων χωρών, δεδομένου ότι για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια (15), τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να αναλάβουν εμπορικού χαρακτήρα εργασίες, σύμφωνα με τη γνωστή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της οποίας, βεβαίως, απαιτούνται διευκρινίσεις». Ταυτόχρονα, αποκαλύπτεται τελείως ανεδαφική και μακριά από την πραγματικότητα η απαίτηση της Αριστεράς για Εθνική Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση ενταγμένη στις ανάγκες της εθνικής άμυνας, αφού μιλάμε για πολεμική βιομηχανία ενταγμένη σε παγκόσμιους πολεμικούς σχεδιασμούς, που διεκδικεί μερίδιο από τη διεθνή σφαγή και το αίμα των λαών που δολοφονούνται για να επιβληθεί η ιμπεριαλιστική-καπιταλιστική κυριαρχία. Επί της ουσίας πρόκειται για μια ακόμη «εθνική πρόταση» ενταγμένη στους σχεδιασμούς του αστικού κατεστημένου και επιδιώκει την εξυπηρέτηση των κρατικών συμφερόντων.
Το γελοίο του πράγματος είναι ότι ο ίδιος ο Ευ.Βενιζέλος, προκειμένου να ιδιωτικοποιήσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όχι μόνο δεσμεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μετατροπή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποκλειστικά σε Πολεμική Βιομηχανία, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για δική του ιδέα.
Τέλος, το παρακάτω ανυπόγραφο αρθράκι σε εφημερίδα γνωστού συγκροτήματος είναι αποκαλυπτικό του πως λειτουργούν τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια, του πως επιχειρούν να ωραιοποιήσουν καταστάσεις προστατεύοντας το πολιτικό προφίλ του ενδιαφερόμενου αρεστού τους πολιτικού, θολώνοντας τα νερά, διαχέοντας κούφιες υποσχέσεις: «Πρόθεση της Αθήνας να παρέμβει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την απαγόρευση που έχει επιβληθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μην κατασκευάζουν εμπορικά πλοία διαφαίνεται από τοποθετήσεις του υπουργού Άμυνας Ευ.Βενιζέλου, μετά την καταγγελία της σύμβασης ναυπήγησης στην Ελλάδα των δύο νέων υποβρυχίων που έκαναν οι Γερμανοί»!
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ
Θεωρούμε ότι πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα μεγάλοι και μαχητικοί εργατικοί αγώνες ενάντια στα μνημόνια και την αντεργατική πολιτική. Δεν αναγνωρίζουμε κανένα χρέος και έλλειμμα. Δεν Πληρώνουμε ούτε ένα ευρώ.
Μας κλέβατε και μας κλέβεται την υπεραξία που καθημερινά παράγουμε. Μας φορτώνεται άμεσους και έμμεσους φόρους και δημοτικά τέλη. Μεταβιβάσατε σε «Έλληνες και ξένους παίχτες του Χρηματιστηρίου» τα λεφτά των Ασφαλιστικών Ταμείων και των Συντάξεων μας. Φέρτε πίσω τα Κλεμμένα.
Όχι μόνο θα αγωνιστούμε για να Μπλοκάρουμε τις νέες Ιδιωτικοποιήσεις και τους Πολεμικούς Εξοπλισμούς, αλλά απαιτούμε την άμεση Κοινωνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων.
Τα Ναυπηγεία είναι Κοινωνική περιουσία. Μόνη λύση η λειτουργία τους κάτω από εργατικό έλεγχο και για ειρηνικούς σκοπούς.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437 diktiospartakos.blogspot.com
http://denplirono.wordpress.com/2011/05/23/%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%BA/